Traženje sreće u nama
Inspiracija

Pronalaženje radosti u sebi

Sat otkucava. Iskoristite najviše što možete od dana. Vrijeme nikoga ne čeka. Jučer je povijest. Sutra je misterij. Danas je dar – zbog toga se naziva sadašnjost. – Alice Morse Earle 

Kako pronaći svoj unutarnji mir? Ovih dana si često postavljam to pitanje. Vjerojatno je prvi korak spoznaja da ono što se oko nas događa je većinom izvan naše kontrole, ali kad je riječ o nama, mi smo pokretači svoje sreće i mira. To je izbor svakoga od nas. Biti u miru sa sobom na neki način znači biti bolje pripremljen za suočavanje sa onim što nam svijet donosi. 

Ono što meni ovih dana olakšava i slobodno mogu reći ono što me prizemljuje je sljedeće:

 

1. Biti zahvalna na onome što imam

Započnite promišljajući o malim stvarima na kojima možete biti zahvalni, stvarima koje naizgled možda nemaju nikakve veze s trenutnom situacijom s kojom se suočavate. Razmislite koliko ste zahvalni što imate određene posebne ljude u svom životu, posao ili krov nad glavom.

 

Što više života udahnete stvarima koje vas čine sretnima, to će vas više takve stvari okruživati u životu.

    
2. Ne brinite se zbog malih (nebitnih) stvari

Teško je prestati se brinuti zbog sitnica, pogotovo ako brinete zbog stvari koje bi se “mogle” dogoditi. I baš kada pomislim da to napokon imam pod kontrolom, eto opet iste zabrinutosti. Način na koji si pomažem je koncentrirati se na jedan dan i ono što tada radim, jer je to sve što nam je zajamčeno u životu. Dan po dan, izazov za izazovom, rješenje po rješenje. Barem je malo lakše. 

 

3. Prihvatite svoje osjećaje

Kada sam sretna, kada mi je teško, kada sam tužna…. što god u trenutku osjećala. Ako uspijete pronaći hrabrost suočiti se s teškim (da ne kažem negativnim) emocijama i razviti sposobnost prihvaćanja onoga što osjećate, tada polako razvijate znanje da ste iznad svega toga. Polako shvaćate da imate sposobnost dopustiti da ti osjećaji dođu i odu, a da vam ne poremete život. 

 

4. Uvođenje navika koje doprinose sretnom životu

Toliko je stvari koje možemo učiniti kako bismo se osjećali bolje brinući se o sebi, svome zdravlju i drugim ljudima. Dovoljna količina sna kojim se naše tijelo obnavlja preko noći, fizička aktivnost i vježba, dobra organizacija i planiranje svojih zadataka i obaveza.

U najtežim trenucima pokušajte pomoći drugima. Na bilo koji način; razgovorom, savjetom, financijski, svojim društvom u slobodno vrijeme. To će zauzvrat pružiti sreću i mir koje je vama potrebno. Osjećaj da pomažete drugima i da ste izmamili osmijeh na njihovo lice je nevjerojatan. 

 

Postoji razlog zašto već nekoliko tjedana nisam objavila ovaj tekst makar je bio gotovo spreman. Kao da mi nešto nije dozvoljavalo da to napravim. Na samom početku godine ostala sam bez svoga tate…. On više nije fizički sa nama ali će uvijek biti u mojim mislima i srcu.

Danas imam priliku biti zahvalna za svaku sitnicu koju sam prečesto uzimala zdravo za gotovo; za svaki trenutak koji sam u svojih 37 godina provela sa svojim tatom, za istinski divne ljude u mom životu bez kojih ne mogu zamisliti svijet oko sebe. Ovo je vrijeme prilika da naučim prihvatiti prošlost i gledati prema budućnosti, zagrliti život i sve njegove uspone i padove i naučiti biti sretna upravo u ovom trenutku.

Za uspomenu na mog tatu, voli te tvoja Marija

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.