Dom i organizacija,  KonMari metoda

Kako da u 3 koraka pojednostavite i organizirate papirologiju u svom domu

Da li već imate ustaljen sustav kojim uspješno rješavate problem nakupljanja prekomjerne količine papira? Ili ste frustrirani njegovom količinom u svom domu? U današnje digitalno doba pomislili biste da je papir stvar prošlosti. Međutim, stvarnost je nešto malo drugačija.

Ako ste vaš dom uspjeli osloboditi suvišnih papira čestitam vam na tome. Međutim, ukoliko još uvijek imate toliku količinu papira koja vam utječe na kvalitetu života i uzrokuje frustracije kad god na nju pomislili, u nastavku vam pišem kako u 3 koraka pojednostaviti i organizirati tu papirnatu hrpu.

 

Korak 1. Odredite prioritet

 

Rad na papirologiji zasigurno nije najzabavniji dio raščišćavanja vašeg doma, a zahtjeva i podosta vremena kako bi se sve dovelo u red. Stoga, ne morate nužno imati trenutne finalne rezultate. Postupak raščišćavanja papira može biti poprilično zahtjevan posao, posebno ako ga već neko vrijeme izbjegavate. Sada mu dajte prioritet i čvrsto odlučite kako nema odustajanja.

Koliko ste puta razmišljali da se trebate pozabaviti ovim poslom i od silnog razmišljanja niste ni stigli krenuti, a već ste odustali? Kada jednom krenete i u nekom trenutku osjetite umor sve je u redu. Napravite pauzu, sumirajte sve što ste do tada napravili i definirajte plan za dalje. To će vam dati smjernice od kuda krenuti sljedeći put kada se uhvatite ovog posla.

 

Korak 2. Razvrstajte papire prema kategorijama

 

Za početak osigurajte si dovoljno prostora kako biste na jedno mjesto iznijeli i potom sortirali sve papire u zasebne kategorije. Svjesna sam da tih kategorija ima puno, ali kako sam sama koristila savjete Marie Kondo i principe njezine KonMariTM metode predlažem vam sve papire sortirate u sljedeće kategorije: 

a) Papiri koje trenutno koristite i trebaju vašu (skoru) akciju – tekući računi, pisma na koje trebate odgovoriti, kuponi za dućane koje planirate iskoristiti, uputnice i sl.

b) Papiri koje je potrebno sačuvati na određeno vrijeme – police osiguranja, razni ugovori, jamstva, upute za korištenje, edukativni materijal i sl.

c) Papiri koje je potrebno trajno sačuvati – razni certifikati i uvjerenja, domovnica, potvrde o otplaćenim kreditima i sl.

Ukoliko naiđete na papir koji ima sentimentalnu vrijednost (dječji crteži, ljubavna pisma, dnevnici i sl.), momentalno ih odvojite – s razlogom se svi predmeti iz ove kategorije riješavaju na kraju procesa raščišćavanja prema KonMariTM metodi.

Odvojite sve papire koji su nevažeći, istekle garancije, duple upute za korištenje raznih uređaja i kućanskih aparata, općenito upute koje su vam dostupne na internetu, prospekte i kataloge pojedinih dućana…. sve ono što vam zaista ne služi i ne donosi nikakvu vrijednost. 

 

Korak 3. Stvorite svoj osobni organizacijski sustav pohrane papira

 

Držite se jednostavnosti. Razmislite što za vas ima najviše smisla. Kako biste najlakše pronašli neki određeni papir? Stvorite sustav koji možete održavati i koji je logičan upravo vama. 

U svojem domu, odvojila sam mjesto (jednu košaru) u koju stavljam sve papire koji trebaju uskoro biti riješeni, tzv. pending box. Stavite je na frekventno područje i jednom tjedno prođite kroz sve papire i sortirajte ih; platite račune koje je podrebno podmiriti, odvojite one dokumente koje je potrebno dugoročno sačuvati, a ostalo reciklirajte.

Osim tzv. pending boxa, svoju papirologiju držim sortiranu u mape za časopise prema sljedećim kategorijama: stan, edukacije, razni ugovori-certifikati-uvjerenja. Dokumentaciju unutar tih mapa organiziram na makro razini i stavljam u prozirne košuljice. Medicinsku dokumentaciju držim u harmonika organizatoru. I to je to!

 

Vaš sustav ne mora biti poput mojeg. Ono što želite je stvoriti nešto što odgovara vama i vašem kućanstvu. Da biste pojednostavili i organizirali papirologiju, to mora postati dio vaših uobičajenih rutina. Redovito održavajte ovu kategoriju, reciklirajte ono što vam ne treba i kategorizirajte preostalo. Stvaranjem i primjenom sustava za upravljanje neredom uzrokovanim prevelikom količinom papira, korak ste bliže urednom domu.

Marija

Ostavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.