Dom i organizacija

5 savjeta za organiziraniji dom

Prednosti dobre organizacije su mnogobrojne. Boravkom u svom organiziranom domu dobivate više energije i mira uklanjajući pritom nepotrebne zadatke i aktivnosti. Imate više vremena za ono što zaista želite, a u konačnici imate ljepši i privlačniji dom.

Danas vam pišem o 5 osnovnih savjeta za dobro organiziran dom koje i danas nakon više godina prakticiranja meni imaju smisla i zaista djeluju.

1. Pospremite svoj krevet nakon buđenja

Pospremanje kreveta svakog jutra daje blistavi ton danu koji je upravo započeo. Kad ujutro ustanem, podoručkujem, pripremim djecu za vrtić i sebe za izlazak iz stana, vraćam se u sobu i popremam krevet. Kada je tu sve na mjestu, ne samo da sama soba izgleda svježe, već je sve spremno da se na kraju napornog dana samo ubacim natrag u krevet.

2. Održavajte površine u stanu čistim i urednim

Ograničenje predmeta koje držite na površini definitivno pomaže u održavanju urednosti vaših površina.
Kada pripremate obroke, odvojite nekoliko minuta da očistite kuhinjsku radnu plohu i predmete koje više nisu potrebni operite ili pospremite. To će stvoriti veliku razliku u vašem domu. Vi ćete se osjećati puno bolje jer ste to napravili odmah umjesto da to ostavite za kasnije, kada ste umorni i želite se opustiti. Isto vrijedi i za blagovaonski stol, ormariće u dnevnom boravku ili noćne ormariće u vašoj sobi.

Osobno volim imati čistu kuhinju prije nego što legnem u krevet. Divan je osjećaj nakon jutarnjeg buđenja ući u pospremljenu kuhinju i lagano krenuti u novi dan bez nepotrebnih ostataka od dana ranije. Zna se dogoditi da mi ponekad ostanu neke stvari u sudoperu od večeri prije međutim pokušavam to svesti na minimum. Pospremiti ono što je za perilicu suđa, a ono što ne ide u nju ručno oprati i staviti da se suši.

3. Označite gdje što stoji

Kada označite gdje se što pohranjuje, olakšavate vraćanje stvari na pravo mjesto nakon njihova korištenja. To vrijedi za vas, ali i za članove vašeg domaćinstva. Napravite svoje personalizirane etikete ili ih kupite. Kako god bilo, mislim da je ovo savjet koji će vam uštedjeti vrijeme kada je u pitanju pohrana i traženje stvari u vašem domu.

4. Planirajte svoje obroke

Ovo je nešto što sam počela prakticirati od trenutka kada sam postala mama i što mi je definitivno promijenilo život na bolje. Plan prehrane za sljedeći radni tjedan radim najčešće petkom ili subotom i rekla bih da je meni to možda i savjet broj 1 kada govorim o dobroj organizaciji u svakom domu. Planiranje obroka pomaže vam u konačnici uštedjeti novac kad kupujete namirnice, jer kupujete samo potrebne sastojke za planirane tjedne obroke na temelju formiranog popisa hrane koja nedostaje.

Navedenu listu objesite na lako dostupno mjesto u kuhinji, npr. na frižider pa će se svi ukućani sjetiti dodati stvari na popis za kupnju kad iste ponestanu ili im istekne rok trajanja.

5. Mjesto za sve, sve na svom mjestu

Da biste održavali urednost u svom domu, imajte na umu kako sve što unesete u svoja četiti zida treba imati svoju svrhu. Svaki predmet treba svoj dom – stoga dobro promislite prije nego ga donesete pogotovo ukoliko još uvijek niste sigurni gdje ćete ga točno pohraniti.

Za više informacija na ovu temu pročitajte moj tekst Stavi stvari na svoje mjesto. 

Marija

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.