Sretna na poslu, još sretnija kod kuće

Sretna na poslu, još sretnija kod kuće

Majčinstvo je blagoslov! Biti s mojom djecom kod kuće čini me iznimno sretnom. Nakon dugo vremena provedenih kod kuće, odlazaka na posao više se nisam mogla sjetiti, a budilicu na mobitelu nisam upalila već preko 3 godine. Sve mi je to izgledalo kao da pripada nekom drugom životu. Međutim, čim sam shvatila da će mi rodiljni dopust uskoro završiti, počela sam se brinuti! Vjerojatno ste više puta razmišljali o svojem povratku na posao, ali još uvijek morate biti spremni na lavinu emocija koje bi vas mogle pogoditi u trenutku kada se zaista to i počne ostvarivati.

Koje su mene emocije pogađale tih dana? Evo  pišem vam….

Uzbuđenje

Do tjedan dana prije povratka na posao osjećala sam se zaista dobro i sve do tada svoj sam povratak iščekivala sa uzbuđenjem. Od čuvanja trudnoće pa sve do danas prošlo je više od 3 godine i bila sam spremna suočiti se sa novim izazovima, novim ljudima, s teškim, a ipak divnim svijetom radne mame.

Panika i strah

Posljednji tjedan prije povratka uslijedio je potpuni preokret u mojim osjećajima. Počela sam loše spavati, razmišljala koliko dugo nisam radila i što sam sve u poslu propustila. Ono što me najviše pogađalo je kako ću uspjeti biti toliko odvojena od svojih malenih i koliko ću divnih trenutaka sa njima propustiti. Od takvog razmišljanja samo sam si stvarala stres i nervozu. Umjesto toga, pokušajte biti svjesni i prisutni, opustite se i uživajte u svemu lijepome što vam se trenutno događa. Budite zahvalni za svaki trenutak proveden sa vašim djetetom.

Tuga

Čak i ako volite to što radite, nije neuobičajeno da se osjećate tužno kako se povratak na posao približava. Ostavljanje vašeg djeteta bit će teško, stoga nemojte se sramiti biti iskreni u vezi toga kako se osjećate. Razgovarajte o vašim brigama sa partnerom, roditeljima, bliskom prijateljicom ili sa nekime tko je nedavno prošao kroz istu situaciju i ne sakrivajte svoje osjećaje.

Zar već?

Zar je zaista prošlo toliko vremena od kada sam prvi dan ostala sa njih dvoje sama kod kuće u strahu kako ću to uspjeti izvesti? Vrijeme brzo prolazi i stoga pokušajte u svakom danu pronaći nešto što vas veseli i uživajte u tim trenucima.

Sreća

Biti sposobna vratiti se na posao i nakon odrađene smjene biti mama svojoj djeci kod kuće, najbolja je kombinacija za mnoge majke, tako i mene osobno. Tako sam se ja osjećala već nakon samo prva 2-3 dana na poslu. Dobra radna atmosfera, susretljive kolege i šef ono je što je kod mene stvorilo osjećaj sreće odlaska na posao znajući da ću nakon 8 sati stići kući i ugledati svoje malene. Sa njihovim tatom. I da im apsolutno ništa neće nedostajati. 🙂

Kako bi vam prijelaz na posao s rodiljnog dopusta prošao što lakše, evo par savjeta.

  1. Planirajte i pripremite se

– Ako je moguće, odaberite dan početka koji vam daje kratki prvi tjedan. Ja sam startala od utorka jer sam morala iskoristiti sav stari godišnji odmor i to mi je skratilo prvi radni tjedan.

– Organizirajte ranije brigu o djeci. Mi smo svoje malene 3 mjeseca prije moga povratka na posao već odveli u vrtić na privikavanje i odlično je što se ti dani nisu ujedno poklopili sa mojim novim poslovnim početkom.

– Tjedan dana ranije skuhajte si dovoljno jela za minimalno 1-2 tjedna unaprijed kako ne biste na navečer morali brinuti i o tome. Zamrznite ih i pripremajte samo prilog i salatu. Radije prvih nekoliko večeri koristite za odmor, uživanje sa svojom dječicom i partnerom.

– Operite sav prljavi veš ( i ispeglajte, ako to radite) u tjednu prije polaska na posao. Presložite i organizirajte svoj ormar i ormar vaše djece.

– Svaku večer prije spavanja izaberite odjeću za idući dan kako ujutro ne biste gubili dodatno vrijeme na odluku što obući.

– Napravite si tjedni meni ručka ali i doručka.

  1. Budite prisutni

Kad odete fizički sa posla, ostavite ga za sobom. Zahvalna sam što imam takav posao da ga ne moram nositi kući i moje misli su u potpunosti usmjerene prema mojoj djeci, obitelji, privatnim obavezama i druženju s ljudima koje volim. Uživajte u tim trenucima i nemojte već u subotu popodne razmišljati kako vam je ostao samo jedan dan do povratka natrag na posao. Samo ćete se trenutno loše osijećati misleći na obaveze koje trebate odraditi u ponedjeljak ujutro, a možete propustiti divne trenutke sa svojim najdražima.

  1. Kada ste na poslu, radite svoj posao

Budite profesionalni i pouzdani. Ne mislim da je pogrešno ako tu i tamo virnete najdraže sličice svoje dječice ili nazovete i pitate kako su i što rade, i ja to radim, ali probajte se što bolje usredotočiti na posao i što ga kvalitetnije odraditi. Osjećat ćete se dobro jer ste obavili ono što ste naumili, a i vrijeme će brže proći.

  1. Zbližite se s kolegama

Sigurno je netko od vaših kolega nedavno prošao kroz situaciju kroz koju vi trenutno prolazite. Barem je kod mene tako. Poslušajte kako su se oni osijećali; popijte zajedno kavicu, opustite se i otvorite se za nove ljude u vašem životu.

Marija xoxo



Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.